Forum Truck Service Trucks FanSite Strona Główna

Nowa gama pojazdów.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Truck Service Trucks FanSite Strona Główna -> Renault
Autor Wiadomość
piotrek1993
Klubowicz



Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 738
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:51, 14 Cze 2013    Temat postu: Nowa gama pojazdów.

Fakt przejścia na normę emisji spalin Euro 6 stał się dla Renault Trucks okazją do odnowienia całej swojej gamy pojazdów.

Aby zrealizować ten projekt, Grupa Volvo zainwestowała ponad 2 miliardy euro, zaś Renault Trucks przeprowadziło najbardziej rygorystyczny program testów w całej swojej historii. Cel były jasny: zaoferować klientom doskonały, niezawodny i wysoko wydajny środek transportu, który pozwoli im utrzymać koszty pod kontrolą. Bardziej niż kiedykolwiek, Renault Trucks postrzega pojazd ciężarowy jako źródło zysku, które nie może przynosić zawodu klientom, ma być powodem do dumy dla kierowców i musi chronić interesy firmy transportowej.

Prezentacja nowej gamy Euro 6 Renault Trucks, w dniu 11 czerwca br., jest wydarzeniem absolutnie wyjątkowym - jeszcze nigdy żaden producent pojazdów nie odświeżył całej swojej gamy produktów jednocześnie. Grupa Volvo zainwestowała w ten projekt ponad 2 miliardy euro, zaś Renault Trucks przeprowadziło najbardziej rygorystyczny program testów w całej swojej historii.

Jakość i niezawodność nie jest dziełem przypadku, lecz wyłania się w trakcie żmudnych testów i badań. Od 2008 r. 300 pojazdów testowych przejechało łącznie 10 milionów kilometrów i dodatkowo spędziło 5 milionów godzin na stanowiskach badawczych, w temperaturach od -40°C do +60°C).
Opracowana przy dużym zaangażowaniu 50 klientów z różnych zakątków świata, nowa gama pojazdów ma być dla użytkowników doskonałym narzędziem realizacji zadań transportowych. Żeby osiągnąć te cele, Renault Trucks wprowadziło na rynek całkowicie nową gamę pojazdów przeznaczonych dla segmentów transportu dalekobieżnego, budowlanego i dystrybucyjnego.

Pojazdy dalekobieżne Renault Trucks
Prezentując nową rodzinę pojazdów dalekobieżnych, Renault Trucks ujednoliciło swoją ofertę, obejmującą obecnie jeden bazowy model pojazdu, który dzięki swojej modułowej budowie może zaspokoić potrzeby wszystkich klientów w segmencie transportu dalekobieżnego. Gamę Renault Trucks T - bo o nim mowa - opracowano z myślą o zaaferowaniu firmom transportowym doskonałej równowagi pomiędzy zużyciem paliwa i komfortem pracy. Wyposażony w kabinę, dopracowaną w tunelu aerodynamicznym, model T łączy w sobie wydajność i niskie zużycie paliwa modelu Premium Route z komfortem i prestiżem modelu Magnum. Oprócz całkowicie nowej kabiny, oferuje również udoskonalony układ napędowy, z silnikami spełniającymi normę emisji spalin Euro 6.

Jako kontynuator dziedzictwa Premium Route, nowa seria Renault Trucks T umożliwia swoim posiadaczom zmniejszenie wydatków na paliwo. Dzięki zoptymalizowanej pod względem wydajności konstrukcji i nowemu układowi napędowemu, zużycie paliwa w serii T należy do najniższych na rynku. Mimo ograniczeń narzuconych przez nową normę Euro 6, jest ono do 5% niższe, w porównaniu z pojazdami poprzedniej generacji.

Nowe pojazdy dalekobieżne oferują liczne, bezprecedensowe korzyści. Przy szerokości 2,5 metra, kabina Renault Trucks T jest bardziej przestronna i bardziej komfortowa. Jest wyposażona w rozsuwaną leżankę, a także leżankę górną, która w razie potrzeby może pełnić funkcję dodatkowego schowka. Obecnie tunel silnika ma wysokość zaledwie 200 mm, zaś w kabinie z płaską podłogą nie ma go w ogóle. Nowe fotele, zaprojektowane przez RECAROŸ specjalnie dla Renault Trucks, ergonomiczna deska rozdzielcza z 7-calowym wyświetlaczem głównym (największym na rynku) i zmieniony układ przełączników umożliwiają przyjęcie optymalnej pozycji za kierownicą. Pojazdy T są również wyposażone w schowek dostępny zarówno z zewnątrz, jak i wnętrza kabiny, do której prowadzą drzwi o kącie otwarcia 85°. Kierowcy mają do swojej dyspozycji szereg elementów zwiększających bezpieczeństwo, takich jak np. reflektory doświetlające zakręt i wielofunkcyjne koło kierownicy, regulowane w trzech płaszczyznach.
Źródłem mocy w Renault Trucks T są silniki DTI 11 i DTI 13, zgodne z normą emisji spalin Euro 6. Wszystkie pojazdy tej serii są wyposażone w zautomatyzowaną skrzynię biegów Optidriver, z nowo opracowanym układem sterowania. Kolejnymi nowościami w serii T są całkowicie nowy układ dystrybucji sprężonego powietrza EACU (Electronic Air Control Unit), energooszczędna pompa wspomagania układu kierowniczego o zmiennym wydatku oraz zbiorniki paliwa o pojemności do 1475 litrów. Ułatwiono także obsługę techniczną, po przez odseparowanie instalacji elektrycznej od pneumatycznej. Wiązki elektryczne są obecnie poprowadzone po prawej stronie podwozia, podczas gdy przewody pneumatyczne – po stronie lewej.

W razie potrzeby, kierowca może użyć znajdującego się na desce rozdzielczej przycisku "24/7" w celu aktywacji funkcji ciągłego monitorowania lokalizacji (geolokalizcja) i bezprzewodowej transmisji parametrów roboczych pojazdu, co jeszcze bardziej ułatwia wybranej, jednej z 1600 na całym świecie, stacji obsługi Renault Trucks sprawowanie opieki serwisowej nad pojazdem. Seria T została także przystosowana do pełnej integracji z Optifleet, oferowanym przez Renault Trucks systemem zarządzania flotą, zwiększającym opłacalność eksploatacji pojazdu ciężarowego. Ponadto, Renault Trucks nadal oferuje swoje wypróbowane prooszczędnościowe rozwiązania, takie jak m.in. Optifuel Infomax – system analizujący styl jazdy i monitorujący zużycie paliwa, który w połączeniu ze szkoleniem Renault Trucks w zakresie jazdy ekonomicznej (dotychczas przeszkolono ponad 25 000 kierowców), może przyczynić się do dalszej redukcji zużycia paliwa, nawet o 15%.

Pojazdy budowlane Renault Trucks
W celu jak najlepszego spełnienia potrzeb klientów, w ramach swojej nowej gamy pojazdów budowlanych Renault Trucks oferuje dwa typoszeregi: C - pojazdy dla transportu budowlanego - oraz K - pojazdy dla ciężkiego transportu budowlanego. Pojazdy Renault Trucks C, dostępne z dwiema różnymi szerokościami kabin, oferują dużą ładowność, niskie zużycie paliwa i komfort jazdy porównywalny z pojazdami długodystansowymi. Dzięki cechom, takim jak duża siła uciągu i prześwit, stanowią one atrakcyjną propozycją dla klientów z branży robót ziemnych. Z kolei seria Renault Trucks K ustanawia nowe standardy w zakresie wytrzymałości i prześwitu, a także odznacza się największym na rynku kątem natarcia. Nowe pojazdy posiadają udoskonalony układ napędowy, z silnikami spełniającymi normę emisji spalin Euro 6, oraz wyróżniająca się na tle pozostałych modeli kabinę.
Pośród licznych cech nowych pojazdów budowlanych, kabina zasługuje na szczególną uwagę, ponieważ jest bardziej przestronna, komfortowa i ergonomiczna oraz wyposażona w obrotowe przełączniki. Z boku kabiny znajduje się stopień pomocniczy, ułatwiający kierowcy kontrolę skrzyni ładunkowej. Pojazdy te wytrzymują najtrudniejsze warunki użytkowania. Wrażliwe podzespoły są skutecznie chronione przed uszkodzeniem. Zarówno w serii K, jak i C są dostępne zderzaki wykonane w całości ze stali. Wyjątkowe są także parametry techniczne pojazdów: duży prześwit, dopuszczalna masa całkowita zestawu drogowego sięgająca 120 ton i największy na rynku kąt natarcia (32°) w przypadku serii K.

W serii C jest oferowany Optitrack, hydrostatyczny układ napędu na przednią oś, umożliwiający tymczasowe zwiększenie własności trakcyjnych pojazdu. W serii K jest stosowany konwencjonalny układ napędu na wszystkie koła.

Pojazdy są wyposażone w reflektory doświetlające zakręt, oferowaną standardowo zautomatyzowaną skrzynię biegów Optidriver, elektrycznie sterowany hamulec postojowy uruchamiany w chwili wyłączania silnika i różnego rodzaju elementy ułatwiające montaż zabudowy.

Co więcej, nabywcy nowych pojazdów budowlanych Renault Trucks mogą liczyć na większą opłacalność eksploatacji, wynikającą z bezkonkurencyjnych osiągów nowych jednostek napędowych Euro 6, rozwijanych przy zużyciu paliwa niższym niż w przypadku ich poprzedników klasy Euro 5. Dodatkowo, dzięki konstrukcji zoptymalizowanej pod względem masy własnej, seria C oferuje wyjątkową ładowność, do 22,8 t w pojazdach o konfiguracji osi 8x4. Pojazdy K charakteryzują się dopuszczalną masą całkowitą do 50 t i mogą tworzyć zestawy drogowe o masie całkowitej do 120 t. Również w tych pojazdach wprowadzono szereg ułatwień dla firm zabudowujących, pozwalających im skrócić czas montażu zabudowy, a tym samym czas dostawy pojazdu nawet o 20%.

W ramach programu Optifuel , Renault Trucks oferuje klientom z segmentu budowlanego kompleksowy program szkoleń i indywidualnego instruktażu kierowców, wraz z monitorowaniem ich postępów w dłuższym okresie. Oferta ta jest dostępna w formie usług Optifuel Infomax i Optifuel Training, ukierunkowanych na doskonalenie ekonomicznego stylu jazdy. Ponadto Optifuel Training obejmuje specjalny moduł szkoleniowy dotyczący specyfiki kierowania pojazdem budowlanym. Poprzez udział w tym programie klienci zyskują możliwość zredukowania zużycia paliwa nawet o 15%.

Pojazdy dystrybucyjne Renault Trucks
Opracowując swoją nową gamę pojazdów dystrybucyjnych, Renault Trucks wykorzystało własne doświadczenia i wiedzę o tym specyficznym segmencie transportu, a także znane i uznane cechy dotychczasowych modeli. Mimo że nowe pojazdy dystrybucyjne Renault Trucks - seria D - bazują na wcześniejszych modelach firmy, stanowią bardziej konsekwentną propozycje rynkową, obejmującą jeden typoszereg z trzema modelami pojazdów zdolnymi spełnić wszystkie potrzeby klientów.

Serię D Renault Trucks tworzą trzy modele: Renault Trucks D (DMC od 10 do 18 t), Renault Trucks D Wide (DMC od 16 do 26 t) i Renault Trucks D Access z niskopodłogową kabiną "Low Entry" (DMC od 18 do 26 t). Wkrótce zostanie ona uzupełniona pojazdem w klasie DMC od 3,5 do 7,5 t.

Nowe silniki DTI 5 i DTI 8 zostały opracowane z wykorzystaniem wypróbowanych i niezawodnych technologii, dostosowanych do specyfiki użytkowania pojazdu na obszarach miejskich. Spełniają normę emisji spalin Euro 6, odznaczając się wysokimi osiągami i niezawodnością. Jednocześnie charakteryzują się równie doskonałą ekonomiką paliwową, jak jednostki napędowe poprzedniej generacji. Maksymalny moment obrotowy dostępny już od 900 obr/min oznacza, że kierowca nie musi wykorzystywać pełnego zakresu prędkości obrotowych silnika, co z kolei skutkuje niższym zużyciem paliwa. Podobnie, duża moc nowej jednostki czterocylindrowej, porównywalna z wydajnością silnika sześciocylindrowego, umożliwia zwiększenie ładowności pojazdu.

W obrębie całej gamy Renault Trucks stosuje zautomatyzowane skrzynie biegów, zapewniające oszczędność paliwa, ochronę podzespołów układu napędowego, niższe koszty obsługi technicznej i możliwość koncentrowania się kierowcy wyłącznie na kierowaniu pojazdem. Wiele podzespołów w Renault Trucks D zostało zmodernizowanych pod kątem zmniejszenia kosztów i ułatwienia obsługi technicznej. Przykładem może być przedni zderzak, który nie jest już pojedynczym elementem, lecz składa się z trzech części.

Z myślą o klientach chcących jeszcze bardziej ograniczyć koszty eksploatacji pojazdu, także dla typoszeregu dystrybucyjnego przewidziano program Optifuel. Wykorzystanie oprogramowania do monitorowania i analizy zużycia paliwa Optifuel Infomax w połączeniu z opracowanym przez Renault Trucks szkoleniem kierowców w zakresie ekonomicznej jazdy, umożliwia oszczędzanie do 15% paliwa.

W segmencie dystrybucyjnym, charakteryzującym się znacznym zróżnicowaniem zadań transportowych, pojazd ciężarowy musi precyzyjnie spełniać potrzeby klientów. Dlatego Renault Trucks oferuje ponad 100 różnych wariantów pojazdów, stosując w nich rozwiązania ułatwiające montaż zabudowy. Gdy tylko pojazd zostanie zamówiony, firma zabudowująca uzyskuje dostęp do wszystkich rysunków podwozia, za pośrednictwem specjalnego portalu internetowego. Dzięki temu może skuteczniej zaplanować swoją pracą i skrócić czas zabudowy pojazdu od 20%.

Swój nowy typoszereg D Renault Trucks opracowało z myślą o optymalizacji wykorzystania pojazdu. Oznacza to m.in. dzielenie się przez producenta swoją wiedzą z klientami, by móc proponować im kompleksowe rozwiązania transportowe. Oznacza również wspieranie klientów w całym okresie eksploatacji pojazdu i oferowanie im skutecznych rozwiązań w obszarach, takich jak finansowanie, ubezpieczenie, analiza zużycia paliwa, szkolenie w zakresie jazdy ekonomicznej oraz - na szczeblu lokalnym - obsługa serwisowa w celu utrzymania sprawności pojazdu i minimalizacji kosztów przestoju.

Celem Renault Trucks podczas opracowywania nowych pojazdów Euro 6 było zapewnienie ich użytkownikom opłacalności, niezawodności i poczucia dumy. Grupa Volvo, do której należy Renault Trucks, zainwestowała znaczne środki w rozwój nowej gamy pojazdów oraz fabryk i niezbędnych zasobów wytwórczych. Nowa struktura organizacji handlowej pozwoli Renault Trucks na poszerzenie geograficznego obszaru swojego działania, poprzez zwiększenie liczby punktów handlowych i serwisowych na niektórych rynkach o 30% do 40%. Dysponując nową gamą pojazdów i wsparciem Grupy Volvo, Renault Trucks ma wszystko, co potrzebne do zdobycia nowych klientów i zwiększenia swojego udziału w rynku.


Źródło: [link widoczny dla zalogowanych] / Renault Trucks Polska
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maniek
Admin
Admin



Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DBL Dolnyśląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:29, 20 Lip 2013    Temat postu:

Tak wygląda nowy Francuski pasztet

pojazdy dystrybucyjne


4trucks.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maniek
Admin
Admin



Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DBL Dolnyśląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:57, 04 Mar 2014    Temat postu:

Pewnie natchnieniem Francuskiego producenta był??

Robal !!! Wesoly Zobaczcie jakie podobieństwo Wesoly

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal55yh
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 1223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:41, 05 Mar 2014    Temat postu:

Jakie porównanie Rolling eyes Ale podobieństwo trzeba przyznać znaczne Gives thy a finger
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maniek
Admin
Admin



Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DBL Dolnyśląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:41, 07 Mar 2014    Temat postu:


Renault Trucks: pierwszy ciągnik gamy T na Podlasiu
[link widoczny dla zalogowanych]

Na początku lutego b.r. Krzysztof Mancewicz, współwłaściciel białostockiej firmy Trans-Man DKG Mancewicz Sp. J. odebrał kluczyki do nowego ciągnika Renault Trucks T. To pierwszy tego typu pojazd Renault Trucks na Podlasiu i jeden z pierwszych przekazywanych w Polsce.
Ciągnik Renault T460 w kolorze „biały lodowiec”, który dołączył do floty białostockiego przewoźnika liczącej 40 pojazdów (prawie w 100% marki Renault Trucks) jest wyposażony w kabinę sypialną z wysokim dachem, w wersji z tunelem silnika. Pojazd jest napędzany przez 11-litrowy silnik Euro 6, typu DTI11, który osiąga moc 460 KM i maksymalny moment obrotowy 2200 Nm. Współpracuje z nim 12-biegowa, zautomatyzowana skrzynia Optidriver.
Krzysztof Mancewicz nie ma wątpliwości, że zakup Euro 6 się opłaca. – To tylko kwestia czasu, gdy ciężarówki wyposażone w Euro 6 będą tańsze w eksploatacji niż modele Euro 5. Z pewnością wkrótce pojawią się w wielu krajach ulgi w opłatach drogowych dla najbardziej ekologicznych pojazdów. – mówi Krzysztof Mancewicz
Przekazany pojazd jest wyposażony w zbiorniki paliwa o łącznej pojemności 1470 l, które wystarczają na długą podróż i pozwalają omijać zbyt drogie stacje benzynowe. Kabina jest wyposażona w komplet udogodnień, tj. klimatyzację, ogrzewanie niezależne od silnika, lodówkę, a także wprowadzoną w nowym modelu składaną górną leżankę, która może pełnić funkcję schowka. Ciągnik jest niezwykle praktyczny. Producent pomyślał o rozwiązaniach, które mają ułatwić kierowcy pracę i życie na pokładzie. I tak np. z lewej strony jest schowek dostępny zarówno z zewnątrz, jak i z kabiny. Jego wykrój bez trudu mieści sześciopak wody w półtoralitrowych butelkach.
W nowych ciągnikach Renault Trucks serii T kierowca może ustawić sobie indywidualnie zakres informacji podawanych na tablicy rozdzielczej. Ustawienie jest zapamiętywane i przywracane, gdy tylko włoży on swoją kartę do tachografu. Fotele dostarcza firma Recaro. W przekazanym pojeździe kierowca ma do dyspozycji pełen zakres regulacji, łącznie z podparciem lędźwi. Wzorem Magnum fotel pasażera jest obracany. Wnętrze oświetlają diody LED. Są trwałe i zużywają mało energii. Więcej jej zostaje dla urządzeń, takich jak laptop, które już są nieodłącznym narzędziem współczesnych kierowców.
Standardowo montowany w serii T hamulec Optibrake przyczynia się do ograniczenia kosztów eksploatacji: – Są kierowcy, którzy potrafią przejechać tysiąc kilometrów nie używając praktycznie hamulców zasadniczych. Po wyglądzie tarcz hamulcowych można poznać, czy ciężarówką jechał młody czy doświadczony kierowca – zauważa Krzysztof Mancewicz.
Obecnie flota spółki Trans-Man DKG Mancewicz liczy 40 zestawów. Praktycznie wszystkie, oprócz dwóch są marki Renault Trucks. Tradycja firmy sięga końca lat 70. Założył ją ojciec Krzysztofa Mancewicza. Przez całe lata 80. pracowały w niej Jelcze. Gdy tylko pojawiła się możliwość zakupu zachodnich marek, firma zaczęła zaopatrywać się w pojazdy Renault Trucks.
- Jeszcze gdy byłem dzieckiem, moim marzeniem było Renault Magnum. Ta fascynacja pozostała mi do dziś – wyjaśnia Krzysztof Mancewicz, który wspólnie z bratem zarządza firmą i zajmuje się sprawami związanymi z taborem. Zamawiając ciągniki nie poprzestał jednak tylko na Renault Magnum. W spółce jeżdżą również Renault Premium: – Są łatwe w prowadzeniu, prawie jak samochód osobowy. Poza tym są lekkie. Wykonujemy przewozy chłodnicze, używając naczep z hakami do półtusz. Tego typu pojazdy są cięższe od standardowych, więc lekki ciągnik się przydaje. Szczególnie na Białorusi, gdzie obowiązuje ograniczenie masy całkowitej do 38 t. Magnum ma za to większą kabinę. Jest wygodniejsze. Są entuzjaści, którzy nie wyobrażają sobie jazdy inną ciężarówką niż Magnum. Nowa seria T łączy zalety obu poprzednich modeli. Ma dużą kabinę i dobrze się prowadzi, a design też jest ciekawy.
Trans-Man transportuje ładunki na terenie całej Europy, również na Wschodzie. Zestawy białostockiej firmy można zobaczyć na drogach Litwy, Łotwy, Estoni, Białorusi i Rosji. Poza przewozami chłodniczymi zajmuje się drobnicą. Ma własny magazyn o powierzchni 2 tys. m2. Zarządzanie tak wszechstronnym przedsiębiorstwem jest dużym wyzwaniem. Dlatego Trans-Man chętnie zdecydował się na ułatwienia, proponowane przez Renault Trucks, tj. kontrakt serwisowy Start & Drive Excellence.
- Wcześniej korzystaliśmy z kontraktu serwisowego Expandys Maxi. Nasz najnowszy ciągnik jest objęty pakietem Start & Drive Excellence, wydłużonym specjalnie dla nas do 800 tys. km. Mniej więcej tyle nasze ciężarówki pokonują w ciągu 5 lat. Niezawodność jest dla nas ważna – nasze ładunki muszą docierać na czas. Dzięki kontraktowi śpimy spokojnie. Zapewnia on szybką i bezpłatną naprawę na terenie całej Europy – mówi Krzysztof Mancewicz. – Kontrakt ma sens i w dłuższym okresie przynosi oszczędności.

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Maniek dnia Pią 17:41, 07 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 22:32, 10 Mar 2014    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] Rolling eyes
Foty wzięte z wagaciezka.com
Powrót do góry
Maniek
Admin
Admin



Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DBL Dolnyśląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:07, 13 Sie 2014    Temat postu:

Kilka tygodni temu Renault Trucks opublikowało tekst prasowy, w którym pierwsi użytkownicy serii T zachwalali jej zalety. Wówczas były to jednak wyłącznie firmy z zagranicy, teraz zaś czas na przedsiębiorstwa polskie. Poniżej prezentuję więc tekst opublikowany przez polskie Renault Trucks, w którym nasi transportowcy zachwalają francuskie ciężarówki.

Uwaga: tekst pisali PR-owcy z Renault, więc raczej nie spodziewajmy się obiektywnej krytyki.

Pojazdy Nowej Gamy Renault Trucks wzbudziły duże zainteresowanie w całej Europie. Także polskie firmy transportowe zwróciły uwagę na nowoczesność ich konstrukcji, wysoki komfort kabin oraz nastawione na ekonomię silniki spełniające normę Euro 6.

Technologiczna wizytówka - AB Dzierzbud
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
W połowie stycznia jeden z pierwszych samochodów Nowej Gamy Renault Trucks – ciągnik siodłowy T 460 – odebrała gdyńska spółka AB Dzierzbud. Jej właściciele zdecydowali się złożyć zamówienie jeszcze zanim w Polsce pojawiły się samochody demonstracyjne. AB Dzierzbud jest spółką-córką działającej od 1991 roku firmy Dzierzbud z położonego na Powiślu Dzierzgonia, która działa na bardzo szeroką skalę w branży budowlanej i stalowej w całej Europie.

Do firmy tej trafiło Renault T wyposażone w 11-litrowy silnik Euro 6 z wtryskiem paliwa typu Common Rail, rozwijający 460 KM i zautomatyzowaną skrzynię biegów, spełnia normę czystości spalin Euro 6 i było pierwszym takim pojazdem we flocie gdyńskiego przewoźnika. - Jego zakup ma dla nas także znaczenie wizerunkowe – Renault Trucks T to pojazd bardzo nowoczesny, dbający o środowisko i świetnie wyposażony – mówi Florian Warchoł, prezes AB Dzierzbud. Szefowie AB Dzierzbud nie ukrywają, że o sprzedaż pojazdów zabiegali u nich przedstawiciele różnych producentów. Dlaczego zdecydowali się na ofertę Renault Trucks? – Zadecydowała jakość pojazdu, cena, ale także oferta, którą otrzymaliśmy w zakresie finansowania i ubezpieczenia z VFS Usługi Finansowe Polska oraz kontrakt serwisowy Renault Trucks. Poza tym to jest jedyny pojazd ciężarowy, w którym możemy dokładnie kalkulować i przewidywać koszty dzięki systemom Infomax oraz Optifleet. Te dwa rozwiązania telematyczne bardzo nam w tym pomogą – powiedział Jacek Grzmil, wiceprezes AB Dzierzbud.

Testowego nie oddam – Transport & Logistik Management
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Na początku lutego dwa ciągniki siodłowe T 460, pierwsze na Dolnym Śląsku, odebrała firma Transport & Logistik Management z Siechnic k. Wrocławia. Uroczyste przekazanie ciągników siodłowych nowej gamy T nastąpiło w siedzibie dealera Renault Trucks, firmy Retos w Pietrzykowicach k. Wrocławia. Spółka Transport & Logistik Management istnieje od dwóch lat. Współpracuje z jednym z liderów transportowych na rynku szwajcarskim i świadczy usługi w Europie Zachodniej. - Do wyboru pojazdów nowej gamy przekonały mnie dobre osiągi i cena pojazdów. Mimo, iż zamawiałem samochody T 460 jak z katalogu i zaryzykowałem, to już wiem, że to była dobra decyzja – podkreśla Jarosław Bednarczyk, właściciel TLM. – Eksploatowaliśmy już pojazd testowy Renault Trucks T z silnikiem o mocy 430 KM. Bardzo dobrze sprawdzał się on na trasach długodystansowych spalając w zestawie z w pełni załadowaną naczepą 25l/100 km. Dlatego modelu testowego już nie oddam, również go kupię.

Do wyboru marki Renault Trucks, oprócz ekonomiki paliwowej skłoniła go również wygoda i komfort w kabinie Sleeper Cab oraz bliskość do stacji obsługi producenta. - Kierowcy jeżdżą w długie trasy, dlatego ważna dla nich jest jakość pracy i wypoczynku w kabinie. Pierwszy raz wsiadłem do modelu T na prezentacji we Wrocławiu i byłem mile zaskoczony, jak przestronne i przyjazne dla kierowcy jest wnętrze. Miałem „magnumkę”, więc znam wygodę tego modelu. Również w kabinie T mogę się swobodnie wyprostować i nie dotykam głową sufitu, a dodatkowym atutem była ergonomiczna deska rozdzielcza z 7-calowym wyświetlaczem głównym – przekonuje właściciel.

Naturalny wybór – BUFAMCO

Również pod koniec lutego topowy ciągnik siodłowy Renault Trucks T z najwyższą kabiną odebrał Dariusz Tadeusiak, właściciel firmy transportowej BUFAMCO z Łowicza. Kluczyk do pojazdu nowemu użytkownikowi przekazywał Jacek Korczak, właściciel firmy POLSAD z Kutna. - Od wielu lat jeździmy na samochodach Renault Trucks, więc to był jakby naturalny wybór – mówi Dariusz Tadeusiak. – To wydajne i przynoszące zysk pojazdy, a przecież o to w naszym biznesie chodzi. Poza tym mam bardzo blisko do serwisu w Kutnie i od lat znam pracujących tam ludzi. Nigdy się na nich nie zawiodłem, a to też bardzo ważne. Nowy pojazd pracuje już ponad dwa miesiące i nie mam do niego żadnych zastrzeżeń. Wyniki zużycia paliwa są bardzo dobre, a kierowca chwali kulturę jazdy i wygodę kabiny. Nowoczesny design jest tylko efektowny i robi świetne wrażenie na klientach. Dobrze wpływa też na wizerunek naszej firmy.

BUFAMCO specjalizuje się w transporcie do Polski kontenerów z portów w Antwerpii, Roterdamie, Hamburgu i Bremerhaven. Flota firmy składa się z 23 zestawów. Znakomita większość – aż 19 – to pojazdy marki Renault Trucks.

Intensywnie przetestowany – Eurospeed
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Wojciech Pieczka, właściciel firmy Eurospeed z Jejkowic k. Rybnika zdecydował się na zakup dwóch ciągników siodłowych Nowej Gamy po bardzo intensywnym teście Renault Trucks T wyposażonego w najwyższą kabinę. Pojazd w ciągu miesiąca pokonał w normalnej eksploatacji ponad 19.000 km! Wyniki testu były tak dobre, że do firmowej floty dołączyły dwa Renault Trucks T. Otrzymały biało-niebieskie barwy (jeden ma białą kabinę z niebieskimi aplikacjami, drugi odwrotnie).

To nie pierwsze Renault w taborze śląskiego przedsiębiorcy, dlatego poprosiliśmy go o ocenę różnicy między nimi, a tymi starszej generacji. Tym bardziej, że jest szefem, który sam często siada za kółkiem i jedzie w trasę. - To techniczna przepaść. Nowe są o wiele nowocześniejsze – mówi Wojciech Pieczka. – Kabina jest bardzo wygodna i komfortowa – mamy m.in. siedzenia Recaro, lodówki, zautomatyzowaną skrzynię biegów, wygodne leżanki. Kierowcy są zadowoleni. Jednak nie to jest dla nas najważniejsze – to samochody do pracy i zarabiania pieniędzy i pierwsze tygodnie użytkowania potwierdzają, że mają w tym obszarze duży potencjał. Zużycie paliwa jest niskie, a system Optifleet pomaga nam zarządzać przewozami.

Flota Eurospeedu liczy 8 ciągników siodłowych. Część z nich współpracuje z naczepami plandekowymi, a część z wywrotkami, dlatego przy zakupie właściciel zdecydował się na kabiny z dachem o średniej wysokości. Pojazdy najczęściej pracują z jednoosobową załogą na trasach tam i z powrotem. Główne kierunki, jakie obsługują to Niemcy, Belgia, Holandia i Francja.

Dziecięca fascynacja - Trans-Man DKG Mancewicz Sp. J.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Krzysztof Mancewicz, współwłaściciel białostockiej firmy Trans-Man DKG Mancewicz Sp. J. również na początku lutego odebrał kluczyki do nowego ciągnika Renault Trucks T. To był pierwszy tego typu pojazd Renault Trucks na Podlasiu i jeden z pierwszych przekazywanych w Polsce. Ciągnik T460 w kolorze „biały lodowiec”, który dołączył do floty białostockiego przewoźnika (prawie w 100% marki Renault Trucks) jest wyposażony w kabinę sypialną z wysokim dachem. Właściciel nie ma wątpliwości, że zakup Euro 6 się opłaca. - To tylko kwestia czasu, gdy ciężarówki wyposażone w Euro 6 będą tańsze w eksploatacji niż modele Euro 5. Z pewnością wkrótce pojawią się w wielu krajach ulgi w opłatach drogowych dla najbardziej ekologicznych pojazdów – mówi. Flota spółki liczy 40 zestawów. Prawie wszystkie ciągniki to Renault Trucks. Tradycja firmy sięga końca lat 70. Przez całe lata 80 pracowały w niej pojazdy Jelcz. Gdy tylko pojawiła się możliwość zakupu zachodnich marek, firma zaczęła kupować pojazdy Renault Trucks. – Jeszcze, gdy byłem dzieckiem, moim marzeniem było Renault Magnum. Ta fascynacja pozostała mi do dziś – wyjaśnia Krzysztof Mancewicz, który wspólnie z bratem zarządza firmą i zajmuje się sprawami związanymi z taborem. Zamawiając ciągniki nie poprzestał jednak tylko na Renault Magnum. – Nowa seria T łączy zalety obu poprzednich modeli. Ma dużą kabinę i dobrze się prowadzi, a design jest ciekawy.

Trans-Man zdecydował się na ułatwienia proponowane przez Renault Trucks. - Wcześniej korzystaliśmy z pakietu serwisowego Expandys Maxi. Nasz najnowszy ciągnik jest objęty kontraktem serwisowym Start & Drive Excellence, wydłużonym specjalnie dla nas do 800 tys. km. Mniej więcej tyle nasze ciężarówki pokonują w ciągu 5 lat. – dodaje Krzysztof Mancewicz. - Dzięki kontraktowi możemy spać spokojnie. Zapewnia szybką i bezpłatną naprawę na terenie całej Europy.

Zielone Euro 6 - Ptak-Trans
[link widoczny dla zalogowanych]
Następną firmą, która od wielu lat związana jest z pojazdami marki Renault, jest Ptak-Trans z Bełku, która swoje T480 odebrała na początku marca u Dealera Roku 2013 – w katowickim Tandemie. To model z 13-litrowym silnikiem o mocy 480 KM, z niskim podwoziem przystosowany do pracy w zestawie z naczepą typu Mega. - Od zawsze miałem „renówki”- najpierw były Magnum, potem Premium, po drodze też dwa auta Volvo, a teraz skusiliśmy się na nowe Renault T – mówi Jan Ptak, właściciel firmy. - To pierwsze Euro 6 w naszym taborze. Zamówiłem je w listopadzie ub.r., a syn namówił mnie na nowy kolor kabiny – jaskrawą zieleń (w tym samym kolorze jest też naczepa). Ten nowy samochód ma pokaźną, wygodną kabinę – dla mnie to ważne, żeby kierowca miał dobre warunki pracy. Zwracam też uwagę na porządne wyposażenie – dlatego zamówiłem go na aluminiowych felgach i z najnowszej generacji oponami Michelina. Bardzo podoba mi się charakterystyka pracy zautomatyzowanej skrzyni biegów – działa lepiej niż w niejednej osobówce. Sam przejechałem tylko 15 km, ale już po pierwszych kursach z ładunkiem nie mam wątpliwości, że to była dobra inwestycja – pojazd ma bardzo dobre spalanie – zaledwie 25 l/100 km i to z naczepą typu Mega.

Flota firmy składa się z 6 zestawów. Pojazdy Ptak-Transu wożą ładunki najczęściej do Niemiec, Węgier i na Słowację. Firma działa od 1990 roku.

Postawiliśmy na nowoczesność – Söllner Logistic Polska
[link widoczny dla zalogowanych]
Aż o 20 pojazdów ciężarowych Renault Trucks T zwiększyła swoją flotę spółka Söllner Logistic Polska, która jest Ambasadorem Renault Trucks. To bardzo bogato wyposażone ciągniki siodłowe T460 X-LOW Euro 6. Pojazdy mają zautomatyzowane skrzynie biegów Optidriver i są wyposażone w pakiet Fuel Eco optymalizujący zużycie paliwa. Zainstalowana jest w nich telematyka zawierająca TGW (Telematic GateWay), co umożliwia subskrypcję usług systemu zarządzania flotą Optifleet. Klucze do nowych pojazdów z rąk prezesa Bernard Trucks, Laurenta Farmana, odebrali w poznańskim serwisie Maciej Balanicki, prokurent spółki Söllner Logistic Polska i członek jej zarządu Edwin Preu. Mająca siedzibę w Poznaniu firma specjalizuje się w obsłudze logistycznej zakładów przemysłowych i transporcie. Wszystkie zestawy to niskopodwoziowe ciągniki siodłowe z naczepami typu Mega.
We flocie wielkopolskiej firmy pracują wyłącznie pojazdy ciężarowe marki Renault Trucks. Dotąd było to 15 ciągników siodłowych Renault Premium Route spełniających w większości normę Euro 5. – Pozytywne doświadczenia z ich eksploatacji, dobra współpraca z serwisem i jego bliska lokalizacja miały bardzo duże znaczenie przy podejmowaniu decyzji o zakupie kolejnych ciągników Renault Trucks – mówi Maciej Balanicki. - Braliśmy też pod uwagę inne marki, jednak na decyzji zaważyła jakość pojazdów i oferty przedstawionej nam przez francuskiego producenta. Chociaż już w ubiegłym roku zastanawialiśmy się nad rozbudową floty – mogliśmy korzystnie kupić Premium Route spełniające EEV – zdecydowaliśmy się postawić na najnowocześniejsze na rynku samochody Nowej Gamy – model T z silnikami Euro 6. Zadecydowała nowoczesność konstrukcji, która może się przyczynić do obniżenia kosztów funkcjonowania firmy, a także dodatnio wpłynąć na nasz wizerunek. Poza tym dostaliśmy świetną ofertę finansowania pojazdów z pełnym kontraktem serwisowym od VFS Usługi Finansowe Polska. W takim układzie najważniejsza jest dla nas przewidywalność kosztów eksploatacji pojazdów – już dzisiaj wiemy, jakie będą przez najbliższe trzy lata. To bardzo ważny argument w planowaniu i rozwoju biznesu.

Urzeczony prowadzeniem – Tahpol-Trans

Podobnej wielkości flotą (34 zestawy) dysponuje inna podkarpacka firma – Tahpol-Trans z Lipnicy Górnej. Tu także tabor samochodowy składa się z pojazdów różnych marek, ale od lat są wśród nich pojazdy Renault Trucks. Obecnie są to dwa ciągniki Premium Route i cztery Magnum oraz nowy T460 spełniający Euro 6. W pierwsze długie trasy do Francji i Hiszpanii czerwono-czarny zestaw osobiście poprowadził Piotr Mocię, współwłaściciel firmy. – Przez ponad 20 lat istnienia firmy przewinęły się przez nią niemal wszystkie modele ciągników siodłowych Renault – był R340, był Major, były też Premium i Magnum z różnymi silnikami. Wszystkie miło wspominam – mówi pan Piotr. - Właśnie siedzę za kierownicą Renault Trucks T i wracam z Francji. Pojazd bardzo mi się podoba. Jest ekonomiczny i silny – znakomicie radzi sobie również w górach, a także bardzo wygodny dla kierowcy. Urzeka mnie sposób, w jaki się go prowadzi, cisza panująca w kabinie i jej wygoda. Zautomatyzowana skrzynia jest bardzo sprawna, a w osiąganiu niskiego spalania pomaga też tzw. wolne koło (system Optiroll, umożliwiający swobodne toczenie się pojazdu)

Renault po raz pierwszy – BOR

Przedsiębiorcą, który po raz pierwszy zdecydował się na użytkowanie pojazdów Renault Trucks jest Adam Plizga, właściciel istniejącej od 1995 roku firmy BOR z Jasionki k. Rzeszowa. Jej flota liczy 32 zestawy. Przedsiębiorca współpracuje z austriackimi firmami spedycyjnymi i handlowymi i wozi różne ładunki głównie do Austrii i południowych Niemiec, między innymi cysternami. Dwa pracujące od niedawna w jego flocie ciągniki Renault Trucks T460 są pierwszymi od ponad 15 lat pojazdami, których nie wyprodukowały firmy niemieckie. - To bardzo nowoczesny model, a moje zainteresowanie pobudziła dodatkowo możliwość półrocznego przetestowania go w programie Try&Go. Jeśli w tym czasie pojazdy się sprawdzą zostaną u nas na stałe – mówi Adam Plizga. - Wszystko wskazuje na to, że tak się stanie – samochody już pracują – jeżdżą głównie do Austrii holując naczepy cysterny. Mają, więc ciężko – bo jeżdżą w rejonach górskich z pełnym obciążeniem 40 ton, ale bardzo dobrze sobie radzą. Mało palą, są nowoczesne, komfortowe dla kierowców i zaopatrzono je w bardzo dobry system zarządzania Optifleet, znacznie lepszy od tego, którego dotąd używałem. Pan Adam chwali nowe ciągniki za niską masę własną – o ok. 350 kg mniejszą od konkurentów, a także za bardzo dobrze skonfigurowaną cenę i pełny kontrakt serwisowy. Jest też zadowolony z dużej gęstości sieci serwisowej Renault Trucks.
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Maniek dnia Śro 15:33, 13 Sie 2014, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Truck Service Trucks FanSite Strona Główna -> Renault Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin