Forum Truck Service Trucks FanSite Strona Główna

Major

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Truck Service Trucks FanSite Strona Główna -> Renault
Autor Wiadomość
Maniek
Admin
Admin



Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DBL Dolnyśląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:11, 06 Wrz 2014    Temat postu: Major

Prosta konstrukcja, trwałe, odporne na kiepską ropę silniki i wytrzymałe zawieszenie - to największe zalety "majorek" Renault. Podaż używanych części zamiennych jest słaba, a nowe mają astronomiczne, w porównaniu do wartości pojazdu, ceny.
Na rynku wtórnym najczęściej spotykane są ciągniki siodłowe w konfiguracjach 4x2, 6x2 i 6x4 o DMC 17 oraz 24 t. Ponadto dostępne są jako podwozia pod zabudowę i pojazdy budowlane (konfiguracje napędowe 4x2, 6x2, 6x4 i 8x4, DMC od 17 do 32 t). Rozstawy osi wynoszą: dla ciągników od 3.200 do 3.625 mm, dla podwozi od 3.625 do 5.800 mm. Są trzy wysokości podwozia: 1.015, 1.101 i 1.107 mm.
Pod kabinami pracują sześciocylindrowe, rzędowe turbodiesle; o poj. 9,8 l (wersje 302, 326 i 338 KM) lub 12 l (360, 385 i 415 KM). Silniki są niezawodne i trwałe; nawet przy eksploatacji na kiepskiej jakości ON wytrzymują do naprawy głównej ponad 1 mln kilometrów. Większych problemów nie ma też z szesnasto- (Fuller) i osiemnastostopniowymi (Renault B18) skrzyniami biegów. Sporadycznie w "16" zdarzają się kłopoty z łożyskami i synchronizatorami. Kierowcy skarżą się na konieczność częstych redukcji podczas jazdy w górach.
Większość "majorek" ma tradycyjne, mechaniczne, rzadziej mechaniczno-pneumatyczne, zawieszenie z resorami parabolicznymi z przodu i z tyłu. Najczęściej wysiadają w nim sworznie i drążki przedniego stabilizatora oraz tuleje w zwrotnicach.
Wytrzymałe i dość komfortowe jest mechaniczne zawieszenie kabin (do wyboru są trzy; dzienna, sypialna - hightliner oraz sypialna z podwyższonym dachem - turboliner). Plusem szoferek jest wydajny system ogrzewania, użytkownicy chwalą czytelną deskę rozdzielczą, krytykują natomiast kiepskiej jakości trzeszczące i pękające plastiki oraz marne wyciszenie. Powszechnie ganiony jest zbyt nisko ulokowany, narażony na uszkodzenia mechaniczne dolny spoiler z reflektorami przeciwmgłowymi i mało wytrzymałe mocowania stopni wejściowych. Wstrząsy i drgania nierzadko skutkują urwaniem mocowań sztywno przytwierdzonego do ramy tłumika. Zrywają się też wiązki elektryczne skrzynki bezpieczników. Awarie te są jednak łatwe do usunięcia.
Ceny "majorek" na rynku wtórnym są niskie, jednak oryginalne części zamienne są drogie, np. łącznik intercoolera to wydatek rzędu 270 zł, a grzechotki hamulców przednich - 620 zł netto. Niestety brakuje wielu zamienników.
Plusy
Układ paliwowy odporny na ropę niskiej jakości. Spory wybór konfiguracji napędu. Wytrzymałe zawieszenie szoferek.
Minusy
Kiepskie wyciszenie. Szoferka wykończona słabej jakości plastikiem. Mało wytrzymałe mocowania stopni wejściowych. Wysokie ceny oryginalnych części.
Ekspert
Mariusz Kacprzak z Zawrat TIR Serwis w Lublinie:
- "Majorki" to proste konstrukcyjnie, wytrzymałe pojazdy. Do rzadkości należą np. awarie tylnych mostów, często zdarzające się w innych ciężarówkach. Dostęp do silników jest dobry, co ułatwia usuwanie ewentualnych usterek. W starszych pojazdach stosunkowo łatwo zmodyfikować układ chłodzenia i tylne hamulce, wykorzystując podzespoły Jelcza.


źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Maniek dnia Sob 18:11, 06 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Truck Service Trucks FanSite Strona Główna -> Renault Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin