Forum Truck Service Trucks FanSite Strona Główna

Spalanie mniejsze o 13%

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Truck Service Trucks FanSite Strona Główna -> Mechanika
Autor Wiadomość
Maniek
Admin
Admin



Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DBL Dolnyśląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 7:53, 26 Kwi 2009    Temat postu: Spalanie mniejsze o 13%

W 2007 roku firma Renault Trucks uruchomiła program badawczy Optifuel Lab. Jego głównym celem jest ograniczenie zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń zestawu ciężarowego. Po pierwszym etapie badań okazało się, że jest możliwe uzyskanie znacznie niższego spalania poprzez zmianę rozwiązań aerodynamicznych, optymalizację konstrukcji układu napędowego, oporów toczenia oraz wprowadzenie specjalnych systemów wspomagających kierowcę w prowadzeniu samochodu.Te cztery tematy były głównym obszarem prac badawczych.
Zmiany aerodynamiczne dotyczyły m.in. wydłużenia przedniego zderzaka o 30 cm, podwyższenia dachu do 4,16 cm, który jednocześnie spełnia rolę spojlera oraz usunięciu lusterek i zastąpieniu ich kamerami.Spojlery boczne zostały tak zaprojektowane by tworzy całość z naczepą, z kolei w naczepie zamontowano spojlery tylne oraz osłony boczne przechodzące w dyfuzory.
W układzie napędowym skupiono się na optymalizacji układu działania poszczególnych komponentów, a zestaw wyposażono również w ogumienie o niskich oporach toczenia Michelin Energy Saver Green.
Zmiany te pozwoliły na redukcję spalania o 13%, czyli 4,5 l/100 km oraz redukcję emisji dwutlenku węgla o 120g.km. Wyniki te uzyskano po 4.500 km testów drogowych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal55yh
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 1223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bolesławiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 8:09, 26 Kwi 2009    Temat postu:

Nie chciałbym aby takie ciężarówki jeździły po naszych drogach, ponieważ głupio one wyglądają, choć spełniają swoją rolę. Czas pokaże, czy coś sie zmieni kiedyś.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
makabraFH12
Klubowicz



Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 652
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skrzyszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:05, 26 Kwi 2009    Temat postu:

Ajjj mam nadzieje ze z taka Renówka nigdy nie będę miał styczności bo jest normalnie beznadziejna, takie jest moje zdanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gradex
Młody Kierowca
Młody Kierowca



Dołączył: 12 Sie 2007
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Glina WOT
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:57, 27 Kwi 2009    Temat postu:

Wiadomo, że jest to tylko prototyp i przypuszczenia... Zapewne inżynierowie z Renaultu biorą to pod uwagę, iż taki wygląd nie przyjmie się... Wystarczy popatrzeć na inne pojazdy, najwięcej takich prototypów jest w dziale samochodów osobowych, ale i tak warto zwrócić uwagę na to, że większość z nich po wyjściu na rynek wygląda całkiem inaczej... A co do obniżenia spalania to jest to możliwe, gdyż ten Renault jest zrobiony bardziej pod aerodynamikę i żeby stawiał jak najmniejszy opór powietrze podczas jazdy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Truck Service Trucks FanSite Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin