Forum Truck Service Trucks FanSite Strona Główna

DAF XF105

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Truck Service Trucks FanSite Strona Główna -> Daf
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 13:06, 26 Lut 2012    Temat postu: DAF XF105

Seria DAF XF105
Zbudowany do transportu na długich trasach

Niskie koszty eksploatacji, większa satysfakcja kierowcy i wysoka niezawodność: kluczowe kryteria konstrukcji pojazdów DAF do transportu na długich dystansach. XF105 to dziś najlepsza oferta na rynku. Wybrany Międzynarodowym Samochodem Ciężarowym Roku 2007 przez międzynarodowe jury złożone z dziennikarzy branżowych. Ma najprzestronniejszą kabinę w tej klasie pojazdów, zapewnia najwyższy komfort kierowcy oraz wysokie dochody na kilometr. Najlepszy z najlepszych.

Przyjemność jazdy
DAF XF105 to najlepsza ciężarówka dla kierowcy – rasowa maszyna do jazdy, z przestronną, komfortową kabiną, doskonale wyposażoną i pięknie wykończoną przy użyciu atrakcyjnych materiałów i ciepłych kolorów. Oferuje również klejnot w postaci silnika dostarczającego moc do 510 KM oraz moment obrotowy 2500 Nm, co zapewnia optymalną siłę napędową i płynną jazdę.

Skonstruowany dla zapewnienia najlepszej możliwej
przestrzeni do pracy i mieszkania
Wnętrze pod każdym względem zostało zaprojektowane tak, aby zapewnić kierowcy najwyższe możliwe standardy. Starannie dobrane kombinacje kolorów nadają wnętrzu wygląd i atmosferę, które czynią pracę i mieszkanie w kabinie wyjątkowo przyjemnymi. Również w fotelach zastosowano nowe materiały i kolory. Ich wysoki komfort podkreśla elegancki, wytłaczany wzór obicia. Elementem standardowego wyposażenia kabiny XF105 Super Space Cab jest eleganckie, dwukolorowe wykończenie deski rozdzielczej – ciemniejsze (Roast Black) w przypadku górnej części i jaśniejsze (Dark Camel) dla dolnej. Życzenia i warunki pracy kierowcy stanowiły najwyższy priorytet, aż po najdrobniejszy szczegół.

Moc dla zysku
Silnik PACCAR MX o pojemności 12,9 litra zapewnia doskonałe osiągi: moc od 410 KM do 510 KM oraz wysokie momenty obrotowe w zakresie od 2000 do 2500 Nm, dostępne przy prędkościach obrotowych już od 1000 do 1410 obr/min. Ponadto dzięki technologii SCR firmy DAF spełnia on normy emisji spalin Euro 5. Jest także oszczędny, dzięki wprowadzeniu kilku technicznych rozwiązań wpływających na ograniczenie zużycia paliwa. W modelu XF105 zastosowano również wiele elementów nie wymagających obsługi, co pozwala wydłużyć okresy międzyobsługowe i jeszcze bardziej obniżyć koszty eksploatacji.

Solidny fundament
W XF105 zastosowano bardzo kompaktowy układ podwozia, gdzie tłumik wydechowy, skrzynka akumulatorowa i układ dozujący zostały inteligentnie zintegrowane w jednym module. Ponadto dzięki umieszczeniu zbiorników powietrza i podzespołów układu hamulcowego po wewnętrznej stronie ramy uzyskano wyjątkowo dużo miejsca na dodatkowe zbiorniki paliwa. Ciągnik siodłowy może być wyposażony w zbiorniki paliwa o łącznej pojemności do 1500 litrów, które umożliwiają uzupełnianie paliwa w bazie lub w najbardziej dogodnym miejscu.
Solidne podwozie modelu XF wykonano ze stali wysokiej jakości, dzięki czemu podwozie ma wyjątkową wytrzymałość, a jednocześnie jest lekkie, co wpływa na zwiększenie ładowności pojazdu.

Ciągniki dwu-, trzy- i czteroosiowe
Model XF105 4 x 2 jest opcjonalnie dostępny z siodłem i oferuje szeroki wybór rozstawów osi. Do przewozu towarów o dużych rozmiarach firma DAF może dostarczyć ciągnik 4 x 2 o wyjątkowo małej wysokości siodła, wynoszącej zaledwie 96 centymetrów. Oznacza to, że w naczepach o wysokości wnętrza w świetle wynoszącej niemal trzy metry można przewozić towary o objętości do 100 m3.
Taki tzw. niskopodłogowy ciągnik (Low Deck) jest wyposażony w oś przednią o nośności 7,5 tony z resorami parabolicznymi oraz oś tylną o nośności 11,5 tony z czteromiechowym zawieszeniem pneumatycznym. Opcjonalnie dostępna jest również oś przednia z zawieszeniem pneumatycznym. Podwozia 6 x 2 umożliwiają uzyskanie większej ładowności. Są to konfiguracje z podwójną osią kierowaną i osią podnoszoną, albo z osią wleczoną, unoszoną lub kierowaną. Zawsze jest to konfiguracja najlepiej dobrana do zastosowania pojazdu. Model 6 x 2 z podwójną osią kierowaną jest wyposażony w kierowaną i unoszoną oś tylną. Ważną zaletą takiej prowadzącej osi tylnej jest łatwość manewrowania na niewielkich przestrzeniach. Ciągniki 6 x 2 do specjalnych lekkich lub ciężkich zastosowań dostępne są z unoszoną osią wleczoną z pojedynczymi lub podwójnymi oponami.
Operatorom potrzebującym dodatkowej ładowności firma DAF może dostarczyć model XF105 z lekką niekierowaną unoszoną osią prowadzącą i kołami 17,5”. Uzupełnieniem oferty są ciągniki 3- i 4-osiowe z podwójną osią napędową – wyjątkowo przydatne do transportu ponadgabarytowego.

źródło: [link widoczny dla zalogowanych]

Limited Editon SSC (Super Space Cab)

[link widoczny dla zalogowanych]

SC (Space Cab)
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

SSC (Super Space Cab)

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 13:07, 26 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Truck Service Trucks FanSite Strona Główna -> Daf Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin